Úspešnosť vášho produktu na trhu po jeho uvedení je rozhodujúca. Či už patríte medzi Startup firmu, alebo značku dlhodobo etablované na trhu, kampaň uvedenia nového produktu alebo produktového radu na trh je pre vás určite mimoriadne dôležitá. Samozrejme, uvádzanie nového produktu na trh vďaka všeobecnej informovanosti o ňom a prostredníctvom optimalizácie pre vyhľadávače je skvelý začiatok, rozhodujúce však preň bude najmä šírenie povedomia medzi potenciálnymi kupujúcimi. Kľúčom k vášmu úspechu sa stane obsiahnutie priestoru na sociálnych médiách, pretože ponúkajú jednu z najuniverzálnejších, nákladovo najefektívnejších a najuveriteľnejších metód na oslovenie vašich zákazníkov a získanie spätnej väzby. Práve tento účel spĺňa testovanie produktov prepojené na sociálne siete.

<a href='https://www.freepik.com/photos/street-fashion'>Street fashion photo created by haritanita - www.freepik.com</a>
Street fashion photo created by haritanita – www.freepik.com

Výhody používania sociálnych sietí na testovanie produktov

Transparentnosť. Sociálne médiá podporujú transparentnosť. Uistite sa, že máte zadanú stratégiu a marketingový plán zverejňovania príspevkov na sociálne siete. Za predpokladu, že už nejaký ten čas používate marketingovú stratégiu sociálnych médií, pravdepodobne už máte vybudovanú skupinu sledovateľov. Sociálne médiá umožňujú vyjadriť smerovanie a hodnoty vašej značky a uľahčujú vám budovať skutočné vzťahy so zákazníkmi. Transparentnosť a uveriteľnosť, ktorú sociálne siete ponúkajú, prispievajú k dôvere a zákazníci s väčšou pravdepodobnosťou využijú možnosť kúpiť si váš nový produkt, ak už vašej značke dôverujú.

Zvedavosť. Sociálne médiá vytvárajú vo vašich sledovateľoch očakávania a zvedavosť. Stavte svoje najväčšie eso na tajomstvom opradený pripravovaný produkt alebo kampaň. Tí, ktorí sú vašej značke verní, budú ostro sledovať váš profil na sociálnych sieťach, ak to bude znamenať, že práve oni sa dozvedia o uvedení nového produktu na trh medzi prvými. Budú sa cítiť privilegovaní a dôležití.

Zaujímavé profily. Využite siete influencerov a zaujímavých profilov na sociálnych sieťach. Nový, zatiaľ netestovaný produkt môže ťažiť z odporúčaní skutočných užívateľov. Presne v tomto vyniká influencer marketing. Pošlite svoj produkt influencerom, aby o ňom mohli informovať svoju vlastnú užívateľskú základňu. Nemusí ísť len o veľkých influencerov, ale aj o menšie zaujímavé profily na sociálnych sieťach. Aj tie majú rozhodne svoj dosah.

Jednoduchosť. Obsah na sociálnych sieťach je veľmi ľahké zdieľať ďalej. Čím jednoduchšie umožníte potenciálnym zákazníkom navzájom si povedať o vašom produkte, tým je pravdepodobnejšie, že tak urobia. Keď môžu jednoducho označiť priateľa a nechať ho nahliadnuť do svojich fotiek alebo videí, urobia veľa práce za vás sami.

Aký je pre vás dosah samotného testovania?

Testovanie dáva produktu lepšiu šancu preraziť na trh. Keď bude hodnota produktu dostatočne zrejmá, zákazníci uprednostnia nákup vášho produktu pred akýmkoľvek iným konkurenčným produktom. Testovanie vám zabezpečí osobnú skúsenosť testeriek, ich podrobné recenzie a vytvorí tak pocit dôveryhodnosti vo vašich ďalších potenciálnych zákazníkoch nehovoriac o tom, že aj vy sami ich oveľa lepšie spoznáte a získate tiež informácie o tom, čo by ste mohli na vašich produktoch ešte viac zlepšiť.

Spätná väzba k testovanému produktu je pre vás nesmierne cenná informácia. Je veľmi pravdepodobné, že vaši zákazníci vám poskytnú naozaj úprimnú a pravdivú spätnú väzbu. To vám dáva priestor vaše produkty neustále meniť a zlepšovať. Ďalším benefitom je fakt, že ak si testerky vaše produkty obľúbia, je veľká šanca, že si ich budú kupovať opakovane a odporučia ich aj ďalším ľuďom vo svojom okolí. Vaša klientska základňa sa tak bude zväčšovať sama takmer bez vášho pričinenia.

Influence marketing je naozaj silným marketingovým nástrojom. Funguje tým spôsobom, že ak potenciálny klient uvidí zaujímavý produkt na sociálnych sieťach ľudí, ktorých názory si váži a necháva sa nimi inšpirovať a ovplyvňovať, pocíti silné nutkanie zakúpiť si ho tiež. To premení vášho potenciálneho zákazníka na skutočného zákazníka, ktorý, ak bude s produktom spokojný, bude sa k nemu opakovane vracať a stane sa z neho váš vracajúci sa zákazník. Tento ukazovateľ je veľmi dobre merateľný na základe zľavových kupónov.

Testovanie látok z eshopu Bargertex

Prostredníctvom testovania bude naplnených hneď niekoľko úspešných marketingových bodov smerovania vašej spoločnosti:

  1. Testerka produkt vyskúša a stane sa z nej váš potenciálny stály zákazník.
  2. Prostredníctvom sociálnych sietí a pozitívnej recenzie na produkt testerka svojou zdieľanou skúsenosťou s produktom ovplyvní svoje okolie.
  3. Sledovatelia testerky si rovnako kúpia váš produkt, pretože sú naň zvedaví a chcú ho vyskúšať.
  4. Pomocou zľavových kupónov poskytnutých v závere testovania si získate ďalších zákazníkov.

Obrázky zdroj: Freepik, archív testeriek